بسمه تعالی
ریاست محترم قوه قضائیه
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی
احتراماً . به استحضار می رساند : وفق ماده 6 آئین نامه بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی مصوب 1381 ، میزان حقوق بازنشستگی سردفتران و دفتریاران هر سال با توجه به موجودی حساب بیمه و افزایش هزینه زندگی ، با پیشنهاد کانون سردفتران تهران و تصویب رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قابل تعدیل است و در حال حاضر سردفتران 55 میلیون ریال و دفتریاران 44 میلیون ریال (با داشتن 30 سال سابقه خدمت ) دریافت می نمایند .
وفق بند (1) ماده واحده قانون توزیع حق التحریر دفاتر اسناد رسمی مصوب 28/02/1373 سردفتران همه ماهه 10% از کل حق التحریر خود را بابت بیمه و بازنشستگی به کانون سردفتران تهران پرداخت می نمایند و هیچ وجهی توسط دولت ، قوه قضائیه و یا سازمان ثبت به صندوق بازنشستگی کانون سردفتران کمک نمی شود . طبق آمار منتشره توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال 1396 سردفتران استان تهران ماهانه 3 میلیون تومان و سردفتران کل کشور ماهانه 2.04 میلیون تومان به طور متوسط به کانون سردفتران بابت حق بیمه و بازنشستگی پرداخت نموده که با توجه به افزایش 17 درصدی انجام معاملات در سال 1397 مبلغ بیشتری پرداخت شده است . در حالیکه سازمان تامین اجتماعی در سطح حق بیمه مذکور ، ماهانه 7/7 میلیون تومان حق بازنشستگی پرداخت نموده و در سال 1398 با افزایش 20 درصدی ، ماهانه 400/92 میلیون ریال پرداختی سازمان تامین اجتماعی خواهد بود .
کانون سردفتران در دی ماه سال 1397 با توجه به موجودی حساب بیمه ،
درخواست افزایش 5/52% حقوق بازنشستگی (875/83 میلیون ریال ) را نمود لکن متاسفانه سازمان ثبت فقط با 25% افزایش موافقت داشته یعنی با توجه به تورم سرسام آور و مشکلات معیشتی سردفتران و دفتریاران ، برای سال 1398 مبلغ 750/68 میلیون ریال دریافتی سردفتر و 55 میلیون ریال دریافتی دفتریار (با داشتن 30 سال سابقه خدمت ) خواهد بود که با سطح دریافتی کارگران نیز تفاوت فاحش دارد .با توجه به اینکه صندوق بیمه و بازنشستگی کانون ، ماحصل پرداختی دفاتر اسناد رسمی بوده و هیچ گونه کمکی توسط دولت به صندوق مذکور نمی گردد و علاوه بر حضور ناظر منتخب سازمان ثبت در کانون به عنوان مدیر داخلی (وفق ماده 17 آئین نامه بیمه و بازنشستگی ) اعضاء هیات مدیره کانون سردفتران وفق ماده 63 قانون دفاتر اسناد رسمی نهایتاً توسط قوه قضائیه تعیین می گردند .استدعای رسیدگی و افزایش حقوق بازنشستگی ، حداقل در سطح سازمان تامین اجتماعی را داریم .
با احترام مجدد
سردفتران و دفتریاران بازنشسته اسناد رسمی من سردفترم ...
ما را در سایت من سردفترم دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 82 تاريخ: دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 4:46