یک پیشنهاد

خرید بک لینک

سلامدوستانگرامی
زمانی بود که یکجلد دفترچه مالکیت با چندین صفحه تولید می شد و به قیمت ۵۷۰۰ ریال در اختیار مالکین قرار داده می شد

و تمام جریان ثبتی یکملکاز ابتدا که در دفتر املاکبه ثبت می رسید تا آخرین معامله که در صفحات نقل و انتقال آن ثبت می شد و هرکس می خواست آن ملک را بخرد می توانست به سهولت تمام ایادی آنرا شناسایی کند و هیچگونه شک و تردیدی برایش در نحوه مالکیت فروشنده ایجاد نمی شد و با اطلاع کافی و صحیح می توانست معامله را انجامبدهد.

اگر جزء اشخاص متشرعی بود که دلش نمی خواست برخی املاک که از طریق مصادره یا مزایده و انتقال اجرایی به فروشنده منتقل شده را بخرد به سهولت می توانست متوجه شود.

یا اینکه لزومی نداشت در هرنوبت معامله سند مالکیت را جهت تعویض به اداره ثبت بفرستد و لذا از پرداخت ۸۰ هزار تومان هزینه بابت هرجلد سند معاف بود.و اسرافی درکار نبود و کار و مشغله ادارات ثبت بسیار کمتر بود و لازم نبود به دلیل محدودیت و ضعف و نقص فنی سامانه الکترونیکی سازمان براساس صورت مجلس تفکیکی ابتدا برای قطعات تفکیکی اسناد تفکیکی صادر شود تا قابل معامله شوند.

بلکه براساس صورت مجلس تفکیکی سند نقل و انتقال با استفاده از سند مالکیت دفترچه ای که دارای صفحات کافی برای ثبت معاملات زیادی بود هر یکاز قطعات تفکیکی مورد معامله صورت می گرفت و معامله در صفحه نقل وانتقال سند مالکیت ثبت می شد.

و خریدار کافی بود بر اساس خلاصه معامله از اداره ثبت محل درخواست صدور سند مالکیت بنام خود کند که به سادگی انجام می شد.

اما حالا برای هریک از قطعات تفکیکی سند مالکیت جداگانه صادر می شود .
سندی که تنها چند روز اعتبار دارد و پس از انجام معامله با خریدار آن واحد دوباره باید به اداره ثبت محل ارسال شود تا ابطال شده و سند دیگری بنام خریدار صادر شود.

به علاوه در گذشته دفترخانه می توانست با یک استعلام نسبت بهپلاک مفروزی اسناد راجع به نقل و انتقال تمام قطعات تفکیکی را با یک پاسخ استعلام ثبتی درمدت اعتبار اعلامیه ثبتی صادره تنظیمکند .
ولی امروز باید بابت هر قطعه یک استعلام جداگانه صادر کند والا سامانه اجازه نمی دهد معامله را ثبتکند.

آیا همه اینها بهمعنای اسراف و اتلاف سرمایه های مادی و پول و وقت ونیروی کار ما نیست؟!

آیا همه اینها به سبب ضعف فنی سامانه الکترونیکی سازمان ثبت نیست که به مردم و نظام تحمیل شده و موجب نارضایتی مردم می شود؟!

اگر چنین است چرا اجازه چنین اسراف و اهمالی داده می شود؟!

چرا ماموریت تامین بودجه کشور و روحیه کاسبکارانه را از نظامثبت اسناد و املاک دور نمی سازیم.؟!

امیدوارم با حضور جناب دکتر خداییان در ریاست سازمان ثبت شاهد بازنگری در روشهای اجرایی و سیاستگزاریهای کلان سازمان به نفع مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

ما سردفتران و دفتریاران هم امادگی کامل داریمکه در راه اصلاح نظامثبت اسناد با ایشان صمیمانه همکاری کنیم به شرط آنکه مایل باشند.

#کانال_رسم_قلم

من سردفترم ...

ما را در سایت من سردفترم دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 61 تاريخ: پنجشنبه 14 آذر 1398 ساعت: 21:13

صفحه بندی